Betygsättning för våra resmål

I resmålsinformationen på vår hemsida kan du se de betyg/omdömen som våra kunder ger resmålen och dess olika beståndsdelar. Vi visar betygen i form av ”solfåglar” där 5 fåglar är bästa betyg och 1 fågel är sämsta betyg. Vi visar även betygen i siffror, då med en decimals noggrannhet.

Betygen är subjektiva omdömen från våra kunder (dvs de som rest med oss), satta på en skala mellan 1-5 i den kundundersökning som alla får chans att fylla i vid hemkomst* och uppdateras årligen. Det innebär att det betyg som visas under säsongen 2019-2020, baseras på kundernas omdömen för säsongen 2018-2019 om ingenting annat anges. Betygen visas på sajten i form av 1-5 fåglar, men kompletteras alltid även med ett numeriskt betyg, med en decimals noggrannhet.

Betygen kan se ut så här:

Kundbetyg boende:  (4,2 av 5)

Betygen visas för följande delar:

Resmål = ”Hur upplevde du resmålet i helhet?”
Boende = Ett snitt av ”Hur upplevde du boendets standard?” och ”Hur upplevde du boendets läge?” Har boendet fått 3 i standard och 5 i läge blir betyget alltså 3+5/2=4.
Golf = ”Vad är ditt generella intryck av golfbanorna?”

Vänligen notera att betygen alltså är kundernas egna, subjektiva betyg och att de därmed är satta utifrån förväntningar, pris, upplevelser, väder och andra parametrar och inte rör exempelvis boendets officiella stjärn- eller nyckelstatus.

Vi tycker att våra egna kunders omdömen är klart mer intressanta och mer relevanta än generella betyg och omdömen som kan hittas på andra platser och hoppas att du håller med om detta.

Har du frågor om betygsättningen eller våra resmål är du varmt välkommen att höra av dig på telefon 08-458 00 00 eller mail till info@sunbirdie.com

Soliga Sunbirdiehälsningar

Mikael Andersson
COO Sunbirdie AB

* Svarsfrekvens normalt ca 70%

© Sunbirdie AB

Comments are closed.